جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

ويژگي محيط كار استاندارد

دكوراسيون اداري، پارتيشن اداري، منزل، آشپزخانه و ...

ويژگي محيط كار استاندارد

۲۰ بازديد

استانداردهاي موجود در محيط كار باعث مي‌شود انگيزه شما در شغلتان بيشتر شود. زماني كه وارد بازار كار مي‎شويد متوجه استانداردهاي لازم براي محيط كاري خواهيد شد. طي چند سال اين استانداردها معناي جدي‌تري براي شما پيدا مي‌كنند. امروز مي‌خواهيم در اين مقاله به شما ويژگي محيط كار استاندارد را توضيح دهيم.
يادمان باشد نيروي كار، نمي‌تواند مانند كامپيوتر كار كند. احساسات و عواطف دارد. احساس خستگي روحي و جسمي اين امكان را از ما مي‌گيرد كه مانند سيستم‌هاي كامپيوتري كار نكنيم. تقريبا نيمي از ساعت‌هاي شبانه روز خودمان را در محل كار سپري مي‌كنيم. با اين اوصاف، محيط كاري نقش زيادي در آرامش رواني ما خواهد داشت. اما تعريف درست از محيط كار استاندارد چه محيطي بايد باشد؟ به نظر من محيط كار بايد به گونه‌اي باشد كه وقتي صبح از خواب بيدار مي‌شويم براي رسيدن به پشت ميز اداري خود ذوق و شوق داشته باشيم. حتما براي همه ما پيش آمده كه در يك دوره‌اي از زندگي شغلي خود چنين حسي را داشته‌ايم؛ صبح‌ها بدون انگيزه و به سختي از جاي خود بلند شده‌ايم و تا رسيدن به محل كار حجم زيادي از افكار منفي در ذهنمان چرخيده است. شايد يكي از دلايل علاقه نداشتن به شغل فعلي باشد. يا شايد هم استانداردهاي لازم در محيط كار رعايت نشده كه انرژي لازم را براي ما پديد آورد. در ابتدا خودمان بايد يك سري استاندارد ذهني براي خودمان ايجاد كنيم. زماني كه به شغل و حرفه خود علاقمند باشيم باقي موضوعات قابل حل شدن است.

ويژگي يك محيط استاندارد

تاثير رواني محيط آرام بر روي كار شما

كار كردن در محيط شلوغ مزايا و معايب زيادي دارد. اما طبق تحقيقات معايب آن بيشتر است. اين موضوع را همه مي‌دانند كه براي تمركز بيشتر بايد در محيط آرامي قرار بگيريد. دقت و تمركز در فضاهاي پر سر و صدا كاهش مي‌يابد. اما بر عكس اين موضوع هم مي‌تواند بازدهي شما را پايين بياورد. فضاي بسيار آرامي را در نظر بگيريد. 8 ساعت سكوت و كار قطعا شما را كم انرژي و خواب آلود مي‌كند. درست است كه مي‌گويند انعطاف پذيري در فضاهاي جمعي ويژگي مثبتي است، اما شرايط محيطي تاثير مستقيمي بر روي روند كاري شما خواهد گذاشت.
در اين ميان يك توصيه براي شما داريم. در فضاي آرام مي‌توانيد يك موسيقي ملايم پخش كنيد كه هم از آرام بودن آن لذت ببريد و هم انرژي خوبي در فضا ايجاد كنيد. شما در محيط‌هاي آرام مي‌توانيد متفكرانه به كارهاي خود برسيد و دچار حواس پرتي نشويد. بنابراين براي يك محيط كار استاندارد آرامش لازم را ايجاد كنيد.

وجود مرزي بين زندگي و شغل شما

يكي از ويژگي‌هاي محيط كار استاندارد ، حفظ حريم و حد و مرزي بين كارهاي شركت و زندگي شخصي فرد است. بسياري از افراد از اين موضوع ناراضي هستند كه چرا شغل آنان با زندگي شخصي شان تداخل پيدا كرده است. معمولا اين دسته از افراد پس از مدت كوتاهي از شغل خود خسته مي‌شوند و شما را با پر كردن نامه استعفا غافلگير مي‌كنند. استرس فضاي كاري در طي روز ممكن است آن چنان زياد باشد كه فرد پس از ساعت كاري تصميم بگيرد به موضوعي فكر نكند تا آرامش لازم را براي اداره زندگي خود به دست آورد.
در صورتي كه مرزي بين كار و زندگي نباشد، فرد تمركز خود را در 8 ساعت كاري به كار نمي‌گيرد. چون مي‌داند تا پايان شب فرصت براي انجام كارهاي خود دارد. چون مي‌داند زندگي خود با شغلش گره خورده، آن هم گره كور! پس از مدتي فرد انگيزه خود را براي سر كار آمدن از دست مي‌دهد. براي اين كار پيشنهاد مي‌كنيم هر از گاهي ساعت‌هاي ورود و خروج پرسنل خود را مشاهده كنيد. ممكن است متوجه تكرار تاخيرهاي تعدادي از كاركنان خود شويد كه دليل آن كار زياد در شركت و خانه باشد.
حجم كار را به گونه‌اي تنظيم كنيد كه در 8 ساعت كاري توسط كاركنان به نتيجه برسد. در صورتي كه خارج از ساعات كاري نياز به كنترل وضعيت داشتيد مي‌توانيد نيروي شبانه استخدام كنيد كه در نوبت خارج از ساعت كاري به شما كمك كند.

براي كسب اطلاعات بيشتر مقالات مرتبط را در اين زمينه مطالعه كنيد.

توصيه هايي براي داشتن دفتر كار خوب

راهكارهايي براي طراحي محيط اداري

راه‌هايي براي بزرگ نشان دادن اتاق كار كوچك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.