سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

همه چیز در مورد انواع پارتیشن های خانگی و اداری

دكوراسيون اداري، پارتيشن اداري، منزل، آشپزخانه و ...

همه چیز در مورد انواع پارتیشن های خانگی و اداری

۱۳ بازديد

پارتیشن (Partition) به محصولی تزئینی و کاربردی در طراحی دکوراسیون اداری داخلی و دیوار مانند از جنس چوب، شیشه یا امثال آن گفته می‌شود که کاربرد اصلی آن تقسیم بندی فضاها به بخش‌های کوچکتر یا پنهان کردن یک محیط خاص از دید عمومی است. از نظر شیوه نصب، پارتیشن‌ها به دو دسته‌ی پارتیشن ثابت و پارتیشن متحرک (یا پاراوان) تقسیم می‌شوند.

تفاوت پارتیشن ثابت و پاراوان چیست؟ پارتیشن‌های ثابت کاملاً مانند دیوار عمل کرده و به کف یا سایر دیوارها و کف پیچ شده و قابلیت جابه جایی ندارند. ابعاد و محل نصب این نوع را سفارش خریدار تعیین می‌کند. در حالی که پاراوان (یا همان پارتیشن متحرک) با لولا کردن چند لنگه‌ی چوبی سبک -معمولاً ۴ لنگه- به یکدیگر، و به صورت پیش ساخته تولید می‌شود. بنابراین مصرف کننده می‌تواند براحتی پاراوان را در محلی که می‌خواهد قرار داده و در صورت لزوم با تا کردن لنگه‌ها روی یکدیگر آن را جمع می‌کند. هر لنگه‌‌ی پاراوان به طور پیش فرض با ابعاد استاندارد تولید می‌شوند؛ ارتفاع: ۱۸۰ سانتی متر، عرض: ۴۵

 یا ۵۳ سانتی متر. بنابراین حداکثر عرض یک پاراوان با لنگه‌های ۴۵ سانتی ۱ متر و ۸۰ سانتی متر (در حالت کاملاً باز) و برای لنگه‌های ۵۳ سانتی بیش از ۲ متر خواهد بود. البته پاراوان‌های سفارشی با ابعاد و تعداد لنگه‌های دیگر نیز تولید می‌شود.

انواع پارتیشن‌ها در فضا‌های مختلف از جمله خانه‌های مسکونی، ادارات، شرکت‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها، سالن‌های آرایش و امثال آن کاربرد فراوان پیدا کرده اند. نصب پارتیشن ثابت در محیط‌های اداری و تجاری باعث بهره‌وری بیشتر از فضا و همچنین ارتباط و هماهنگی بیشتر بخش‌های مختلف اداری می‌شود. پاراوان‌های متحرک بیشتر برای پوشش بخش‌هایی از فضا،‌ مانند ورودی‌ها، زیباتر کردن دکور یا ایجاد قسمت‌های موقت کاربرد دارند.

فروشگاه ویکی دکو، یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین فروشنده‌های انواع پاراوان و پارتیشن ثابت در تهران است. همچنین ویکی دکو خود از با سابقه‌ترین تولیدکننده‌های انواع پارتیشن متحرک یا پاراوان با کیفیت در ایران محسوب می‌شود.

انواع پارتیشن

کدام پارتیشن بهتر است؟ هر کدام از این پارتیشن‌ها مزیت خاص خود را دارند؛ پارتیشن ثابت از مقاومت بیشتری در مقابل ضربه و عواملی مانند رطوبت برخوردار است و نسبت به پاراوان (یا پارتیشن متحرک) بسیار رسمی تر است. اما پارتیشن متحرک، قابلیت جابجایی داشته و می‌توانید آن را حتی برای یک جلسه استفاده کنید و پس از استفاده، آن را به راحتی جمع کنید. البته پاراوان‌ها نیز تا حدود زیادی از ویژگی‌های ضد آب و ضد خش و ضربه برخوردارند.

پارتیشن‌ها از لحاظ جنس و محل کاربرد به چند دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. همچنین برای مشاهده انواع مدل ساده و مدرن به صفحه قیمت پارتیشن ساده مراجعه کنید.

پارتیشن چوبی متحرک و ثابت: پارتیشن متحرک از محبوبیت بالایی برخوردار است. چنانچه به پارتیشنی با قابلیت جا به جایی نیاز دارید، پاراوان چوبی پاسخگوی نیاز شما عزیزان خواهد بود. پاروان‌ها از جوب MDF ساخته می‌شوند. استفاده از MDF باعث می‌شود که این محصول، با وجود رفع نیاز مصرف کننده، قیمت مناسب تری نسبت به پارتیشن های ساخته شده از چوب طبیعی داشته و همچنین از تنوع طرح و رنگ بیشتری نسب به پارتیشن ثابت برخوردار باشد.

پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن شیشه‌ای: پارتیشن شیشه‌ای محصولی بسیار شیک است که در دکوراسیون‌های مدرن استفاده می‌شود. این محصول بسیار مناسب فضا‌های اداری می‌باشد. پارتیشن شیشه‌ای در مقایسه با پارتیشن چوبی دید کامل دارد البته می‌توانید از پرده کرکره‌ای و یا پرده لواردراپه استفاده کنید تا دید را در مواقعی که می‌خواهید بپوشانید. پارتیشن شیشه‌ای در اداره‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها بسیار پرطرفدار است.

پارتیشن اداری: یکی از مهمترین کاربردهای پارتیشن‌های چوبی تقسیم بندی فضاهای اداری است. به ویژه استفاده از پارتیشن‌های ثابت اداری بسیار رواج دارد. نصب پارتیشن اداری از طرفی باعث ارتباط بهتر کارکنان و بخش‌های مختلف اداری شده و از سویی موجب جلب رضایت بیشتر مراجعان خواهد شد. در صورتی که نیاز به پارتیشن ادارای برای جداسازی فضاهای بزرگ دارید بهتر است نوع ثابت آن را نصب کنید. اما در صورت نیاز به پارتیشن بندی موقت چند ساعته یا چند روزه دارید پاراوان تاشو توصیه می‌شود.

پارتیشن خانگی و منزل: شما می توانید از پاراوان برای تقسیم فضاهای مختلف خانه استفاده کنید. در برخی منازل نیز از پاراوان برای پوشاندن بخش هایی از منزل استفاده می‌شود که نمی خواهند در معرض دید بیرونی باشد؛ مثلاً پشت درب های ورودی. علاوه بر این، پاراوان‌های شیک‌تر نیز برای تزئین بخش‌هایی از پذیرایی یا مهمانخانه کاربرد دارد.

قیمت پارتیشن

قیمت انواع پارتیشن به مشخصاتی همچون کیفیت و جنس چوب، ابعاد و ضخامت آن، تزیینات کار شده روی پارتیشن و همچنین نوع سفارش و جزئیات نصب پارتیشن بستگی دارد.

قیمت پاراوان (پارتیشن متحرک) نسبت به قیمت پارتیشن‌های ثابت بسیار پایین‌تر است، دلیل این اختلاف قیمت آن است که اولاً پارتیشن ثابت به سفارش شما و متناسب با محل و شرایط ساخته و نیاز به نصب توسط نصاب دارد، دوماً در اغلب موارد برای ساخت پارتیشن ثابت از چوب‌های ضخیم‌تر و با کیفیت متفااوت استفاده می‌شود.

قیمت پارتیشن ارزان را می‌توانید براحتی و اطمینان در سایت ویکی دکو به دست آورید. کافی‌ست در این صفحه فیلتر مرتب سازی را بر اساس قیمت کم به زیاد انتخاب کنید. از طرفی، با توجه به اینکه فروشگاه ویکی دکو خود دارای کارگاه تولید انواع پاراوان و پارتیشن است بسیاری از هزینه‌های اضافی از قیمت تمام شده‌ی محصولات کاسته می‌شود، لذا می‌تواند ارزان‌ترین پاراوان و پارتیشن‌ها را عرضه کند.

قیمت پارتیشن ام دی اف نیز که در کارگاه ویکی دکو تولید می‌شود ارزان‌تر از قیمت پارتیشن‌های ام دی اف یکسانی است که فروشندگان غیرمولد عرضه می‌کنند.

کدام پارتیشن ارزان تر است؟ جواب این سوال در یک کلمه، پاراوان یا پارتیشن‌های متحرک است. اما دو نوع پارتیشن ثابت و متحرک نیز مانند محصولات دیگر با توجه به نوع جنس و تزئیات آن قیمت گذاری می‌شوند. بنابراین طبیعی است که پاراوان ام دی اف ساده ارزان‌ترین و پاراوان‌هایی چوب گردو یا پاراوان‌های از جنس هایگلاس و یا پاروان‌های دارای تزئینات گران‌ترین هستند. در مورد پارتیشن ثابت نیز قیمت تمام شده به همین عوامل، سفارش شما و همچنین هزینه‌های نصب بستگی دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.