سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

اصول چيدمان فضاي اداري

دكوراسيون اداري، پارتيشن اداري، منزل، آشپزخانه و ...

اصول چيدمان فضاي اداري

۷۰ بازديد

زماني كه براي تاسيس شركت خود دچار مشغله‌هاي فراواني مي‌شويد، شايد به چيدمان فضاي اداري در مراحل آخر فكر كنيد. چيدمان براي فضاهاي مختلف يكي از نكات بسيار مهم است كه معمولا توجه زيادي به آن نمي‌شود. شما بايد براي استفاده بهينه از فضاي اداري خود نكاتي را بدانيد و با رعايت آن مي‌توانيد فضاي بهتري را براي دفتر كاري خود ايجاد كنيد.
اصول چيدمان اداري مي‌تواند بر روي سرنوشت شركت شما هم تاثير داشته باشد. اين چيدمان بهتر است از يك استاندارد پيروي كند. شايد بخواهيد با خريد پارتيشن اداري فضاي كار خود را سازماندهي كنيد. با اين كار مي‌توانيد نظم بيشتري هم در اتاق‌هاي مختلف ايجاد كنيد.

اصول چيدمان فضاي اداري

قبل از اين كه شروع به خريداري وسايل و چيدمان آن‌ها كنيد، يك پيشنهاد برايتان داريم. در اين مرحله مي‌توانيد نقشه فضاي خود را در بر روي يك كاغذ بكشيد و جاي وسايل را طراحي كنيد. با تصور اين كار در ذهن به نتايج بهتري خواهيد رسيد.
در صورتي كه از استانداردهاي چيدمان فضا و مراحل انجام آن اطلاعاتي نداشتيد مي‌توانيد با كارشناسان مجرب گروه مكعب تماس بگيريد و از آن‌ها كمك بخواهيد. با افزايش استاندارد چيدمان در فضاي كاري مي‎توانيد راندمان كار را هم بالا ببريد و متنظر پيشرفت تيم خود شويد.

استاندارد چيدمان فضاي اداري

براي چيدمان فضاي كاري لازم است استاندارد را رعايت كنيد. رعايت اين استاندارد باعث آسايش كارمندان و بهبود روند كاري به مرور زمان مي‌شود. در واقع براي تعريف استاندارد بايد بگوييم شرايط و قواعدي غام پسند است كه باعث كيفيت كارايي شما شود.
اولين استاندارد براي فضاي اداري اين است كه نظم را برقرار كنيد. منظور ما از نظم، نحوه چيدمان وسايل در كنار هم است. افراد در محيط‌هاي شلوغ نمي‌توانند تمركز كامل داشته باشند. بنابراين بهتر است براي ايجاد نظم بيشتر، وسايلي كه ممكن است براي شما دست و پاگير باشد را حذف كنيد. براي چيدمان فضاي كاري بايد متراژ فضا را در نظر بگيريد تا با ايجاد تغييرات كوچك دچار دردسر نشويد. در زمان چيدمان وسايل كمي آينده نگر باشيد. در محيط‌هاي كاري ممكن است نيروهاي بيشتري به تيم اضافه شوند و نياز باشد وسايل و ميز اداري به بخش مورد نظر اضافه كنيم. به همين دليل سعي كنيد وسايل را طوري خريد كنيد كه در زمان تغيير دچار چالش زيادي نشويد.
براي ايجاد استاندارد در محيط كار بايد به عوامل مختلفي مانند نور محيط، ايجاد سيستم تهويه، تعداد كارمندان در هر فضا و نحوه چيدمان ميز و صندلي آن‌ها در كنار هم و … بايد توجه كنيد.

نكاتي براي چيدمان محل كار

راحتي كارمندان را در نظر بگيريد. براي ايجاد حس راحتي مي‌توانيد كارهاي متنوعي انجام دهيد. براي مثال از صندلي‌ و مبلمان اداري ارگونوميك استفاده كنيد. اين صندلي‌هاي مراقب جسم شما هستند، به خصوص براي كارمنداني كه ساعات طولاني را بايد پشت ميز بنشينند با گذر زمان دچار آسيب‌هايي در ستون فقرات خود مي‌شوند. با در نظر گرفتن راحتي آن‌ها باعث ايجاد حس رضايت براي كارمندان خود مي‌شويد.
زاويه تابش نور خورشيد به داخل اتاق را در نظر بگيريد. اگر اين زاويه تابش به صورت مستقيم به مانيتورهاي افراد بتابد بعد از مدتي مشكلات زيادي براي چشمان آن‌ها ايجاد مي‌كند. شما بايد چيدمان فضاي اداري خود را طوري ايجاد كنيد كه كمبود يا زياد بودن نور طبيعي باعث آزار چشم‌هاي او نشود. همچنين اگر تابش نور طبيعي در اتاق به ميزان كافي نباشد بايد فكري براي آن داشته باشيد و از نورهاي مصنوعي كمك بگيريد.
چيدمان را طوري تنظيم كنيد كه عبور و مرور بين بخش‌ها آسان و در كمترين زمان صورت گيرد. بهتر است اتاق كارمنداني كه تبادل نظر بيشتري با هم دارند را در كنار هم قرار دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.