جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

متريال و رنگ ميز اداري

دكوراسيون اداري، پارتيشن اداري، منزل، آشپزخانه و ...

متريال و رنگ ميز اداري

۲۸ بازديد

ميز اداري

ميز كنفرانس يا ميز كارمندي يا مديريتي فرقي نمي كند، شما چه ميزي را براي كار انتخاب مي‌كنيد. مهم اين است كه يك رنگ خوب و متريال مناسب را براي ميز اداري خود انتخاب كنيد. راستي بهترين متريال و رنگ براي ميز اداري كدام است در چه جايي بايد چه رنگ و متريالي را انتخاب كرد؟ اين سوالي است كه گاه مي‌تواند تمام زيبايي يك اتاق كنفرانس يا دفتر مديريت را با يك اشتباه و يك انتخاب غلط، به باد دهد.
ما در اين مطلب به دنبال آن هستيم كه اصول انتخاب رنگ و متريال ميز اداري را براي شما شرح دهيم. شايد مطالبي كه در اين متن مي خوانيد چندان به سليقه شما جور در نيايد اما با اندكي تأمل درمي‌يابيد كه ما روي رنگ و متريال خاصي تأكيد نمي كنيم، بلكه بيشتر به دنبال آن هستيم كه هارموني خاصي را بين اجزاي دكوراسيون داخلي شما با ميز اداري كه انتخاب مي‌كنيد به وجود آوريم.
شايد پرداختن به دو موضوع رنگ و متريال در يك متن چندان كار راحتي نباشد، ما در اين مقاله بيشتر به رنگ ميز اداري مي‌پردازيم و در مقاله‌اي ديگر كه به زودي در سايت مكعب گروپ لانچ مي‌شود به متريال مناسب براي ميز اداري مي‌پردازيم.

رنگ ميز اداري را چگونه انتخاب كنيم؟

اين مهم نيست كه شما چه رنگي را براي ميز اداري خود انتخاب مي كنيد. مي‌توانيد همه ست اداري و البته ميز اداري خود را به سبك دوره لويي شانزدهم و از چوب گردو سفارش دهيد و يا از ست‌هاي سبك ام دي اف با طراحي‌ها و رنگ‌هاي مدرن و شاد استفاده كنيد. اين يك سليقه است كه انتخاب را براي شما رغم مي‌زند.
اما آن چيز كه در اين مقاله به عنوان اشتباه غلط پنداشته مي‌شود، تركيب رنگ‌هاي بي حال و طرح‌هاي چوب با رنگ هاي معمولي و چند المان مرده در طراحي و انتخاب رنگ ميز اداري است. يك سالن كنفرانس را فرض كنيد كه ميزي با رنگ زرشكي از جنس ام دي اف و طرح چوب در وسط دارد و صندلي ها مشكي را به دور چيده شده است. در كنار اين انتخاب شما زواياي ميز را هم به رنگ طوسي سفارش دهيد. مي توان به اين تركيب اسكار بدترين طراحي سال را داد.
حالا همان ميز اداري كنفرانس را فرض كنيد تماما با رنگ خاكستري مات و صندلي ها هم به همين رنگ و يك يا دو ديوار اطراف به رنگ فيروزيه‌اي روشن. مي‌توانيد با همين دو تغيير رنگ يكي از زيباي‌ترين سالن هاي كنفرانس را طراحي كرد.
بله ميز اداري به خصوص در سالن هاي كنفرانس و دفاتر مديريت مي‌تواند رقم زننده يك تحول تمام عيار باشد. به خصوص در كه در سالن هاي كنفرانس طول و حجم ميز تقريبا تمام اتاق را مي‌پوشاند و رنگ ميز اداري شما در سالن كنفرانس رنگي است كه در تمام اتاق به چشم مي‌خورد.

 مهم‌ترين قانون: يا رومي روم يا زنگي زنگ

بله درست متوجه شديد اگر مي‌خواهيد رنگ و متريال خاصي را براي ميز اداري خود انتخاب كنيد بدترين انتخاب تركيب كردن المان‌هاي سنگين قديمي با مدرن است. يك ميز كلاسيك با پايه هاي چوبي در كنار يك رنگ شاد نارنجي در دفتر كار شما فقط خستگي ذهني را در مخاطب زياد مي‌كند و هيچ جذابيتي را به همراه ندارد.
انتخاب يك پاركت طرح چوب و رنگ‌هاي مدرن براي ميز اين واقعيت است كه شما براي انتخاب صندلي‌هاي اداري خيلي امكان تحول نداريد و بيشتر صندلي هاي اداري ظاهري مدرن دارند براي همين توصيه ما به شما انتخاب ست هاي اداري مدرن است رنگ‌هاي مات تيره در ميز و صندلي اداري و رنگ مكمل يا متضاد روشن در ديوار و كف مي‌تواند شما را به اوج هماهنگي در مبلمان و ميز اداري مدرن برساند.

 از نور و انعكاس آن غافل نشويد.

نور يكي از مهم ترين عوامل انتخاب رنگ و به خصوص نوع رنگ است. رنگ ميز اداري شما هرچه كه باشد، بايد با نورپردازي شركت شما هم هماهنگ شود.
در اين راه اگر از نورهاي تيز و قوي استفاده مي‌كنيد حتما رنگ ميز اداري خود را مات انتخاب كنيد تا رنگ براق ميز شما بازتاب دهنده نور تيز نباشد و چشمانتان آزار نبيند.
پس براي دفتر شما بهترين ها از اين قرار است.
1- يك استايل مناسب و هماهنگ بين ميز اداري و دكوراسيون اداري خود انتخاب كنيد.
2- از تلفيق‌هاي بي‌جهت سبك‌ها خودداري كنيد.
3- هماهنگي نور رنگ را در انتخاب رنگ ميز اداري لحاظ كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.