امروزه به ارگونوميك بودن وسايل اداري اهميت زيادي داده ميشود. آسيبهايي كه در طولاني مدت براي كارمندان اداري ايجاد ميشود توليد كنندگان را در فكري انداخت كه بتوانند وسايلي را توليد كنند تا مراقب سلامتي جسماني افراد باشد. نتيجه اين موضوع آنقدر مهم است كه شايد حتي براي هيچ يك از ما چندان مهم نباشد. توقع ما از يك ميز اداري خوب چيست؟ اين موضوع بايد دقيقتر بررسي تا منجر به يك انتخاب عالي شود. در اين مقاله به شما در اين زمينه راهنماييهاي مفيدي ميدهيم؛ پس با ما همراه شويد.
براي خريد هر وسيلهاي مانند مبلمان اداري و … به خصوص در تعداد بالا توصيه ميكنيم به صورت حضوري به يكي از مراكز معتبر مراجعه كنيد. اين كه جنس مورد نظر را از نزديك ببينيد در تصميمگيري نهايي شما تاثير ميگذارد. حتما براي شما هم پيش آمده كه وقتي كالايي را به صورت اينترنتي خريد كردهايد با عكس آن تضادهايي دارد. گاهي اوقات در مرحله ويرايش عكس كالا اين مشكل به وجود ميآيد كه نتوانند نور و رنگ و جزئيات كالا را به خوبي به واقعيت نزديك كنند. به همين دليل ممكن است باعث نارضايتي مشتري شود.
ويژگيهاي ميز اداري خوب
اين كه براي ميز اداري ويژگيهاي خوب به كار ببريم كاملا به شغل و حرفه شما بستگي دارد. در واقع ممكن است يك ميز اداري براي مشاغل پزشكي كارآمد باشد، اما براي شركتهاي استارت آپي مناسب نباشد. به همين دليل المانهاي مختلفي را براي انتخاب ميز اداري در نظر بگيريد.
اگر بخواهيم از سادهترين ويژگيها براي اين انتخاب شروع كنيم بايد به ظاهر ميز اداري توجه كنيم. دكوراسيون شما اولين موضوعي است كه هر فرد جديد الورودي به آن توجه ميكند. با اين قضيه ميتواند تفكرات متفاوتي را به ذهن خود راه بدهد. بنابراين ظاهر ميز اداري موضوع مهمي براي كسب و كار شماست.
ميز اداري كه به تازگي قرار است جزو دكوراسيون شما شود، بايد از لحاظ ابعاد، رنگ، سايز، وزن، نحوه قرارگيري و … با ديگر وسايل شما تناسب داشته باشد. اين تناسب ميتواند ظاهر دفتر اداري شما را زيباتر از قبل كند. درست است كه سليقه شما هم براي اين كار بايد در نظر گرفته شود، اما انتخاب اين ويژگيها براي دكوراسيون اداري لازم است توسط متخصصان آن بررسي شود.
بعد از ظاهر ميز حتما و حتما به كيفيت آن دقت كنيد. جنس ساخته شدن آن بايد در حد مطلوب باشد تا خرج دوباره بر روي دستان شما نگذارد. در صورتي كه يك جنس بي كيفيت خريداري كنيد براي مدتي شايد نياز شما را رفع كند اما بعد از آن پاسخگوي كار و فعاليت شما نيست. به همين دليل بهتر است از همان ابتدا يك انتخاب درست و هوشمندانه داشته باشيد.
با كارمندان خود مشورت كنيد
نياز هر كارمند در فضاي اداري باهم متفاوت است. دليل اين تفاوت ميتواند در نوع شغلي و حرفه آنان باشد. براي مثال كارمندي كه در بخش بايگاني مشغول به كار ميشود براي دستهبندي اوراق به تعدادي كمد و كشو در كنار ميز خود نياز دارد. براي وجود اين فضا بايد فكري داشته باشيد.
در هر صورت بهتر است قبل از ثبت سفارش براي ميز اداري خوب ، نياز كارمندان خود را بدانيد. براي اين كار ميتوانيد با آنها مشورت كنيد. حتما به نتايج بهتري ميرسيد. گاهي در مرحله نيازسنجي كارمندان متوجه موضوعات جالبي ميشويم كه تا به حال از زاويه ديد آنها به قضيه فكر نكردهايم. براي مثال شايد بهتر باشد شما حتي براي شركت خود ميزهاي اداري گروهي تهيه كنيد تا استفاده بهتري از فضا داشته باشيد.
حتي آنها ممكن است براي رنگ ميز اداري هم نظراتي داشته باشند كه كار را براي شما آسانتر كند. جميع اين مشورتها را ميتوانيد در نهايت تحت اختيار يك كارشناس دكوراسيون قرار دهيد و از او هم نظراتي را بپرسيد.
براي اطلاعات بيشتر مقاله ” عوامل موثر در انتخاب ميز اداري ” را بخوانيد.