پنجشنبه ۰۱ آذر ۰۳

راهكارهايي براي طراحي محيط اداري

دكوراسيون اداري، پارتيشن اداري، منزل، آشپزخانه و ...

راهكارهايي براي طراحي محيط اداري

۲۲ بازديد

براي جديد كردن طراحي محيط اداري خود بايد نيازسنجي كنيد. گاهي اين تغيير تنها براي عوض شدن حالات رواني و تغيير سطح انرژي براي كارمندان است. اما اگر اين تغيير به صورت كاربردي و موثر باشد تاثير بي‌نظيري خواهد گذاشت.
ظاهر فضا در طراحي محيط اداري آن‌قدر مهم است كه مي‌تواند بعد رواني خوبي در فضاي كاري شركت شما ايجاد كند. بنابراين لازم است هر چند مدت يكبار آن را بازبيني كنيد كه اگر لازم به تغييري دارد پيش از نشان دادن اثر منفي خود اقدامات لازم را انجام دهيد. اگر چندين سال است كه مبلمان اداري شركت خود را تعويض نكرده‌ايد، حتما زمان آن فرا رسيده. اما لازم نيست در بازار به دنبال گران‌ترين مبلمان بگرديد. بلكه شما بايد به دنبال مبلماني باشيد كه علاوه بر ظاهر زيبا، براي فضاي شركت شما كاربردي هم باشد. براي مثال اگر فضاي اداري شما كوچك است، بايد مبلمان ظريف‌تري را براي خريد انتخاب كنيد تا فضاي زيادي از دفتر كار شما را اشغال نكند.
بسياري از وسايل هستند كه آسايش را در محيط اداري بيشتر مي‌كنند. براي مثال اگر در شركت شما جلسات متعددي برگزار مي‌شود احتمالا جاي يك تخته سفيد با ماژيك خالي است. اگر اين وسيله هزينه‌هاي پرداختي شركت شما را بالا مي‌برد مي‌توانيد يك نمونه از آن را براي اتاق كنفرانس خود تهيه كنيد تا گروه‌ها به نوبت براي برگزاري جلسات در اين اتاق آماده شوند.
براي اين تغيير لازم است به فضاي كلي در شركت خود توجه كنيد. به رنگ و طرح وسايل موجود دقت كنيد و از آنان كمك بگيريد. اما تغيير به معني دگرگوني فضاست. به طوري كه شاهد تفاوت در محيط شويد. بنابراين كمي در انتخاب وسايل جديد خود متفاوت برخورد كنيد تا تاثيرات آن را شاهد شويد.

طراحي محيط اداري

محيطي مناسب براي كارمندان ايجاد كنيد

ايجاد فضايي مناسب براي روحيه كارمندان، ميزان بهره‌وري آنان را در كار زياد مي‌كند. زماني كه حال آنان به واسطه محيط اطرافشان خوب باشد، انرژي لازم تا پايان روز كاري خود را حفظ مي‌كنند و با تمركز بهتري به اهداف سازمان كمك مي‌كنند. اما اين فضا را چگونه براي آنان ايجاد كنيم؟ در قدم اول شما بايد نيازسنجي كنيد. با كارمندان خود صحبت كنيد و بپرسيد كه چه وسايلي نياز دارند. گاهي مواقع برخي از درخواست‌هاي آنان با دليل محكمي بازگو مي‌شود كه شما از تاثير وجود آن بي‌خبر هستيد.
تمامي شرايط محيط كاري آنان را بسنجيد. نور، دماي هوا، تصفيه هوا، وجود آبسرد كن، محيط آرام و بدون مزاحمت، صندلي و ميز اداري و ارگونوميك بودن آنها و … از آن دسته عواملي هستند كه شما بايد نسبت به آن توجه كافي را داشته باشيد. حتي يكي از مسائلي كه در اين موضوع به شما كمك مي‌كند نظافت محيط كاري است. براي طراحي محيط اداري خود از وسايلي استفاده كنيد كه كمترين آلودگي را به خود جذب كند. زيرا در اين صورت براي رفع اين مشكل دائما بايد هزينه نظافتكار پرداخت كنيد.

انعطاف پذير باشيد

در دنياي طراحي دكوراسيون امروزي، محدوديت‌ها برداشته مي‌شوند. بررسي سبك‌هاي مختلف و تطبيق آن با سليقه مديران شركت‌ها، مي‌تواند انتخاب‌هاي زيادي براي كارشناسان طراحي دكوراسيون بگذارد. اگر براي طراحي محيط اداري خود فكر تازه‌اي داريد، قبل از دست به كار شدن، شرايط را بسنجيد. ممكن است اين تغيير چندان لازم نباشد و به جاي هزينه‌هاي احتمالي بتوانيد كارهاي فوق‌العاده ديگري براي تغيير محيط اداري خود انجام دهيد.
اما چندان سخت هم نگيريد. كمي انعطاف پذيري براي اين تغيير لازم است. بسياري از مديران تصور مي‌كنند براي محيط‌هاي اداري تنها بايد از رنگ‌هاي به خصوصي مانند قهوه‌اي و مشكي استفاده كرد. اما امروزه با پيشرفت علم طراحي دكوراسيون، همه رنگ‌هاي خلق شده در طبيعت را مي‌توان در دكوراسيون به كار برد. اما ايجاد يك هارموني صحيح، هنر ذهن خلاق شما يا كارشناس طراحي داخلي است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.