محيط كار براي هر فردي دومين مكاني است كه پس از ترك منزل روزانه در آنجا وقت ميگذراند، پس مهم است كه هر فرد محيط كار خود را بپسندد و در آن محيط احساس راحتي كند. اگر غير از اين باشد فرد در شركت شما دوام نميآورد و پس از مدتي تقاضاي استعفا ميدهد. اين قضيه به نفع شما نيست. از دست دادن نيرو گاهي جبران ناپذير است. نيروهاي ماندگار به دنبال دلايل مثبتي هستند كه حالشان در كار خوب باشد. توجه به وسايلي كه در اختيار آنان قرار ميدهيم بسيار مهم است. ميز اداري يكي از مهمترين وسايلي است كه براي كارمندان مورد توجه قرار ميگيرد.
قبل ازانتخاب ميز اداري بايد به ظاهر آن توجه كنيم. بهتر است ميز اداري براي هر فرد يك كشوي كوچك اختصاص دهيم. اين كار نظم خوبي به وسايل و پروندههاي مهم كارمندان ميدهد. پس از انتخاب صحيح نوبت به نحوه چيدمان ميزها ميرسد. مرتب بودن فضاي كاري تاثير مثبتي بر روند كاري و روحيه كارمندان دارد. تمركز كارمندان در محيطهاي منظم، بيشتر است و سازماندهي ذهنشان بهتر مديريت ميشود.
براي چيدمان ميز اداري به چه نكاتي توجه كنيم؟
اولين نكتهاي كه براي چيدمان ميز اداري بايد به آن توجه كنيم، مرزبندي بين كاركنان داخل هر اتاق شركت است. اين كه حريم خصوصي آنها تا حد امكان حفظ شود، حس خوبي به آنها القا ميكنيم. نتيجه اين حس انرژي خوب در محيط كار و نزديك شدن به اهداف سازمان است. اين از قدم اول!
قدم بعدي ايجاد يك فضاي ارگونوميك با ميز اداري است. ميز اداري بايد به گونهاي چيده شود كه افراد مقابل نور آفتاب قرار نگيرد. تابش مستقيم نور خورشيد، چشمان كارمندان را اذيت و حساس ميكند و در ساعات مياني روز خستگي براي آنان ايجاد ميكند.
ميز اداري را در محل رفتوآمد يا جلوي در قرار ندهيد. اين كار حس ناامني به كارمندتان ميدهد و تمركز را آنان دور ميكند.
فضاي شركت خود را بسنجيد. قانون هميشگي براي نحوه چيدمان مبلمان اداري وجود ندارد. براي برخي فضاها چيدمان ميز اداري به شكل دور تا دور مناسب است و براي برخي اتاقهاي ديگر اين چيدمان جالب نيست. همچنين شايد لازم باشد براي جداسازي فضاهاي بين ميزها از پارتيشن اداري كمك بگيريد.
فنگ شويي و چيدمان ميز اداري
با علم فنگ شويي آشنايي داريد؟ علي با سابقه 5000 ساله در چين كه تمركز آن روي نحوه چيدمان اجسام در يك محيط و رابطه آن با هم است، كه اين چيدمان در حالات و خلق و خوي انسانها و محيط تاثير مثبتي ميگذارد. باعث ميشود انرژيهاي خوب در اطراف ما وجود جريان داشته باشد. از اين علم براي اثربخشي مفيد جريان كار در طراحي دكوراسيون اداري محيط شركت خود استفاده كنيد.
از فنگ شويي به عنوان يك چالش استفاده كنيد. چند مدل چيدمان را امتحان كنيد و بهترين حالت آن را پيدا كنيد. اين كار را با كمك كارمندان خود هم ميتوانيد انجام دهيد. با هر تغيير، نظر آنها را بپرسيد. اگر راي اكثريت آنان به آخرين تغيير موافق اعلام شد، بدانيد بهترين تغيير را انجام دادهايد.
با فنگ شويي در محل كار، فضا را لذتبخشتر ميكنيم. اين هنر چيدمان اشيا امروزه بسيار مورد توجه كارشناسان طراحي دكوراسيون داخلي قرار گرفته است.
اگر نحوه چيدمان شما بر اساس اين علم باشد به راحتي مشتريان خود را توسط همين چيدمان ميتوانيد جذب كنيد. به هرحال دكوراسيون داخلي شركت شما نقش مهمي هم در مذاكرات فروشتان ميتواند داشته باشد. شايد اين حرف را باور نكنيد اما كافي است امتحانش كنيد. يك مثال ساده، خود ما براي خريد ترجيح ميدهيم به فروشگاههايي كه نماي شيك و تميزتري دارند مراجعه كنيم، چرا كه فكر ميكنيم خريد بي نقصتري خواهيم داشت.
براي اطلاعات بيشتر ميتوانيد مقاله چند نكته مهم در چيدمان ميز اداري را مطالعه كنيد.