شنبه ۲۳ فروردین ۰۴

ويژگي مبلمان اداري ارگونومي

دكوراسيون اداري، پارتيشن اداري، منزل، آشپزخانه و ...

ويژگي مبلمان اداري ارگونومي

۵۵ بازديد

مبلمان اداري

همه روزه حداقل 8 ساعت از زندگي روزمره خود را در محل كارمان سپري مي‌كنيم. اگر به شرايط محيطي خود دقت نكنيم به سلامتي خود آسيب جدي وارد مي‌كنيم. مبلمان اداري جايگاهي است كه در طول روز بر روي آن قرار مي‌گيريم و شايد ساعت‌ها فراموش كنيم از جاي خود بلند شويم. پس در انتخاب اين مبلمان بايد حساسيت لازم را داشته باشيم. اگر شغل شما به گونه‌اي باشد كه لازم باشد دائما پشت ميز و سيستم كامپيوتر خود قرار بگيريد حساسيت انتخاب صندلي و ميز ارگونومي بيشتر مي‌شود.
براي انتخاب مبلمان اداري ارگونومي نياز است استانداردهايي را درنظر بگيريد. در ادامه برخي از اين استانداردها را ذكر مي‌كنيم. اما اين مبلمان بايد چه ويژگي‌هايي داشته باشد. ارتفاع صندلي بايد قابل تنظيم باشد. هر فرد با توجه به قد خود ارتفاع صندلي را به ‌گونه‌اي تنظيم مي‌كند كه احساس راحتي كند. اما از نظر علم ارگونومي زاويه ديد شما با مانيتور بايد حدود 30 درجه باشد. پشتي مبلمان اداري ارگونومي بايد قوس طبيعي كمر را پر كند. اين قوس بايد به شكل كلمه S باشد. اين طراحي در صندلي‌هاي اداري باعث پيشگيري از بروز ديسك كمر، ناراحتي‌هاي ستون فقرات و درد گردن مي‌شود.
به يك ويژگي ديگر صندلي اداري ارگونومي توجه كنيد. در دو طرف صندلي دسته قابل تنظيم ساخته شده كه محل قرارگيري بازو هاي شماست. آرنج شما با ميز اداري بايد زاويه 90 درجه داشته باشد. ارتفاع صندلي خود را تا حدي تنظيم كنيد كه كف پاهاي شما كاملا بر روي زمين قرار بگيرد. اگر اين امكان را نداشتيد از زيرپايي استفاده كنيد.

 

مزاياي استفاده از مبلمان اداري ارگونومي

هميشه سلامتي حرف اول را مي‌زند. حتما شنيده‌ايد كه مي‌گويند ما كار مي‌كنيم تا زندگي كنيم، اما زندگي نمي‌كنيم كه كار كنيم. اما اين كار كردن اگر به قيمت آسيب زدن به سلامتي شما باشد اندكي ارزش ندارد. براي محيط يك شركت، استفاده از مبلمان اداري ارگونومي بهترين راه براي تضمين سلامتي جسمي كاركنان است. انتخاب مبلمان اداري ارگونومي در محل كار مزيت‌هاي فراواني دارد.
توجه به حفظ سلامت چشم‌ها نكته مهمي است كه در زمان طراحي ميز اداري و مبلمان اداري به آن توجه مي‌شود. پس از قرارگيري فرد پشت ميز، فاصله چشم و زاويه ديد آنان با مانيتور بايد تنظيم شود. بهترين زاويه بايد 90 درجه تنظيم شود. با پشتي مناسب كه در صندلي‌هاي اداري ارگونومي طراحي شده با درد كمر و گردن خداحافظي مي‌كنيد و ديرتر خسته مي‌شويد. البته در برخي صندلي‌هاي ارگونومي وجود يك بالشتك كوچك در قسمت گردن كه فضاي خالي بين سر و كتف شما را پر مي‌كند، انتخاب شما را خاص و هوشمندانه‌تر مي‌كند.
صندلي ارگونومي قابليت تنظيم ارتفاع دستي را دارند. ارتفاع مناسب بر اساس قد شما تنظيم مي‌شود. زانوي شما بايد با زاويه 90 درجه قرار بگيرد. توجه به اين موضوع از آسيب جدي به زانوهاي شما جلوگيري مي‌كند.

افزايش بازدهي كاركنان با مبلمان اداري ارگونومي

زماني كه خستگي جسمي كارمندان كمتر باشد روحيه و بازدهي كار آنان بيشتر مي‌شود. اين كار متاثر از عوامل زيادي است. نور محيط، سكوت، انرژي خوب محيط، تاثير گياهان موجود در فضاي اداري، همگي اين عوامل بر روحيه كارمندان تاثيرگذار است و راندمان كاري آن‌ها را بالا مي‌برد. اهميت به هر كدام از اين موارد يك گام به جلو در جهت پيشرفت كسب و كار شماست. نيروي كاري كه با انرژي خوب در شركت به كار خود ادامه دهد در بازدهي نتايج كلي سازمان تاثير مثبت خواهد گذاشت.تمامي نكاتي كه ذكر شده بستگي به ارگونومي ميز اداري هم دارد.

براي اطلاعات بيشتر و مفيد جهت انتخاب درست يك ميز اداري كليك كنيد.
” گروه مهندسي مكعب با استفاده از ايده هاي نو  و در نظر گرفتن سلامتي افراد، طراحي انواع محصولات مبلمان اداري شركت ها را به صورت حرفه اي انجام ميدهد “

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.