ميز پذيرش يكي از انواع ميز اداري است؛ كه انتخاب آن از ديدگاه مشتريمداري و بازاريابي بسيار مهم است. همانطور كه قبلا گفته شد، شما فقط يك فرصت براي ايجاد يك تصور خوب نزد مخاطبان حضوري خود داريد. پس بايد با دقت به طراحي دكوراسيون ميز پذيرش بپردازيد. در اين زمينه نهتنها ميز پذيرش، بلكه منطقه پذيرش نيز بسيار مهم است. قرار دادن مبلمان، دكور و تزئينات مختلف در اين منطقه بايد به گونهاي باشد كه در نهايت منجر به القاء حسي مثبت در ذهن مخاطب شود.
طراحي دكوراسيون اداري براي داشتن منطقه و ميز پذيرش چشمگير
براي طراحي مناسب يك منطقه و ميز اداري پذيرش بايد نكات زير را مورد توجه قرار دهد:
طرحبندي راحت منطقه پذيرش
منطقه پذيرش بايد يك فضاي راحت را در اختيار مراجعان قرار دهد؛ تا بتوانند در آن محل به راحتي مستقر شده، استراحت كرده و يا حتي كار كنند. پس بهتر است مبلمان پذيرايي را به اندازه كافي دور از در ورودي قرار دهيد؛ تا از شلوغي و رفت و آمد آن در امان باشد. همچنين صندليها را در زاويهاي نسبت به هم قرار دهيد؛ كه امكان برقراري ديالوگ ميان مراجعان وجود داشته باشد. همچنين مجلات مرتبط و جذابي را براي مراجعان انفرادي تدارك ببينيد. در نهايت، قهوهساز يا چايساز را در نظر بگيريد؛ اين يك روش خوب براي خوشنود ساختن مشتريان، مراجعان مصاحبه كاري و ساير مهمانان است.
طراحي عملي
لابي دفتر يعني جايي كه ميز پذيرش و ساير مبلمان اداري در آن قرار ميگيرد، يك مكان پر رفت و آمد است. در نتيجه به راحتي ميتواند در فصول مختلف آلودگيهايي مثل رطوبت، گل و ساير آلودگيهاي كف كفش مراجعان را در خود جمع كند. در روزهاي باراني و سرد نيز چتر و پوشاك زمستاني مراجعان دردسرهاي خاص خود را دارد. انتخاب پوششي براي كف كه به راحتي تميز شود؛ قرار دادن يك پادري براي تميز كردن كف كفشها قبل از ورود به منطقه و ميز پذيرش؛ و تعريف محلي مشخص براي چتر و گيرههايي براي كت و كاپشن، بهترين روش كنترل چنين فضايي است.
آرم شركت شما
علاوه بر راحتي و كاربردي بودن، منطقه پذيرش و ميز اداري پذيرش بايد نام تجاري شما را منعكس كند. در نظر بگيريد كه اين منطقه را با رنگهاي سازماني شركت خود طراحي كنيد؛ همچنين طرح آرم شركت را روي ديوار قرار دهيد؛ يا يك تلويزيون ديواري را براي نمايش لوگو و معرفي خدمات و سرويس هاي شركت در نظر بگيريد. قرار دادن لوگوي شركت به عنوان يك نماد روي ميز اداري پذيرش نيز روش ديگري براي درگير كردن مراجعان با هويت سازماني شما است.
يك فضاي خوشايند
حالا كه در منطقه و ميز پذيرش اقدام به تبليغ برند خود كرديد؛ بهتر است با تدابيري فضا و جو منطقه پذيرش را خوشايندتر كنيد. به اين فكر كنيد كه مهمان شما چگونه ميتواند تجربهاي خوشايندتر از حضور در اين مكان داشته باشد. دماي مناسب محيط، هواي مطبوع، رايحه دلپذير و احساس امنيت و آرامش از مهمترين مواردي است كه بايد درباره منطقه پذيرش مورد توجه قرار گيرد.
فضاي اطراف ميز پذيرش
فضاي اطراف ميز اداري پذيرش نبايد بيش از حد شلوغ باشد. يك طراحي مينيمال و تا حد ممكن وسيع كمك ميكند ميهمانان احساس راحتي بيشتري داشته باشند. همچنين بسياري از مهمانان ممكن است به همراه خود بسته يا وسيلهاي براي تحويل دادن داشته باشند. پس ميز پذيرش بهتر است فضايي براي قرار دادن آن داشته باشد. در كل بر اساس نوع فعاليت ميز اداري پذيرش، تجربه ثابت كرده است كه اين ميز بايد وسيع بوده و فضاي كافي براي ذخيرهسازي در اطراف خود داشته باشد.
در نهايت فراموش نكنيد كه احساس مراجعان نسبت به منطقه و ميز پذيرش شما ميتواند تا حد زيادي بر روي تصميم آنها مبني بر خريد، همكاري و… تاثير بگذارد. پس اطمينان حاصل كنيد كه اين منطقه از دكوراسيون اداري شركت شما، با بهترين برنامهريزي ممكن طراحي شده است.