طراحي دكوراسيون اداري شاد ميتواند با تغييراتي اندك و ساده شكل بگيرد؛ و دنيايي متفاوت را ايجاد كند. در طول سالهاي گذشته مفهوم تعادل بين كار و زندگي تغيير كرده است. به شكلي كه امروزه فاصله كم و كمرنگي ميان كار و زندگي وجود دارد. پس بسيار مهم است كه محل كار افراد مانند محل زندگي آنها فضايي باشد كه علاوه بر بالا بردن كارايي، موجب كسب آرامش، سرزندگي و شادي شود. طراحي دكوراسيون اداري شاد با همين رويكرد شكل گرفته است.
روز به روز به تعداد شركتهايي كه تلاش ميكنند با تغيير در عناصر مبلمان اداري و دكوراسيون اداري و به طور كلي بهبود فضاهاي اداري، موجب بهبود عملكرد و رضايت شغلي كاركنانشان شوند، افزوده ميشود. ايجاد فضاهايي براي پيگيري مسائل شخصي، استراحت بين كار، سرويسهاي بهداشتي مدرن، فضاهاي اجتماعي و… از اين دست است. حتي بعضي شركتها پا را فراتر نهاده و به كاركنان خود اجازه ميدهند در ساعاتي از كار منافع شخصي خود را دنبال كنند. اين كار اجازه ميدهد تا اهداف كاركنان با اهداف شركت مطابقت بيشتري داشته باشد؛ و در نتيجه انگيزه و كارايي كاركنان بالاتر برود.
در نهايت داشتن دكوراسيون اداري شاد موجب داشتن كارمنداني خوشنود ميشود. پس اگر اينطور است اين سه نكته را فراموش نكنيد:
سه نكته مهم در طراحي دكوراسيون اداري
حق انتخاب كاركنان
يكي از نشانههاي داشتن دكوراسيون اداري شاد آزادي عمل كاركنان در انتخاب محل انجام كار در فضاي اداري است. در واقع پيشرفتهاي تكنولوژيكي و سبكهاي جديد طراحي دكوراسيون اداري به شكل باز، كمك ميكند تا كاركنان بتوانند در محيطهاي متنوعتر و چندگانهاي به انجام فعاليتهاي كاري روزمره بپردازند. طبيعتا اين موضوع ميتواند بر بهبود كارايي كاركنان اثر مثبت بگذارد.
ايجاد فضاهايي در طراحي دكوراسيون اداري براي انجام فعاليتهايي كه نياز به ميحط آرام و تمركز بالا دارند؛ و ساير محيطهاي از اين دست، مثل محلي براي گفتگوي جمعي، استراحت، مذاكره تلفني و… از ويژگيهايي است كه اين سبك چينش مبلمان اداري در اختيار ما ميگذارد.
سلامت كاركنان
يك دكوراسيون اداري شاد ملزم است كه پيش از هر چيز سلامت كاركنان را در نظر بگيرد. صندلي اداري راحت و ارگونوميك، مانيتورهاي قابل تنظيم، ميز اداري مناسب، دسترسي به هواي مناسب از طريقه دستگاههاي تهويه مطبوع كارا، دسترسي به آب با كيفيت سرد و گرم، دسترسي به نور طبيعي و حتي تنقلات و نوشيدنيهاي مناسب محل كار، از جمله مواردي است كه ميتواند بر عملكرد، رفتار و روحيات كاركنان شما اثر مثبت بگذارد.
براساس يك مطالعه از سوي انجمن مديريت منابع انساني امريكا، 72 درصد شركتها اعلام كردند كه بهبود شرايط سلامتي كاركنان نه تنها بر ميزان رفاه و شادي آنها موثر است؛ بلكه كمك ميكند تا با روحيه و شور و اشتياق بيشتري به انجام وظايف خود بپردازند.
طراحي با توجه به فرهنگ سازمان
يك فرهنگ سازماني قوي ميتواند در جذب كاركنان بسيار موثر باشد. 52 درصد سازمانها دريافتهاند كه طراحي اشتباه دكوراسيون اداري مانعي بزرگ براي تقويت فرهنگ سازماني است. واقعيت آن است كه يكي از اولين مجراهاي نمود فرهنگ سازماني، شكل طراحي دكوراسيون اداري است. طراحي درست دكوراسيون اداري كمك ميكند فرهنگ سازماني به بهترين وجه نمود يابد. به عنوان مثال نمود يافتن اهداف و آرزوهاي شخصي و سازماني به شكل شعارهاي زيبا روي ديوار، منجر به اعتماد به نفس بيشتر كاركنان و يادآوري مرتب اين چشمانداز مثبت ميشود.
اين مثالها و روشها نشان ميدهد كه چگونه فعاليتهايي ساده ميتوانند تغييرات موثري در دكوراسيون اداري ايجاد كنند. تغييراتي كه ميتواند مستقيما بر روحيات كاركنان شما اثر بگذارد.