سه شنبه ۲۷ شهریور ۰۳

معرفی بهترین هتل های ایران از نظر معماری و طراحی های داخلی

دكوراسيون اداري، پارتيشن اداري، منزل، آشپزخانه و ...

معرفی بهترین هتل های ایران از نظر معماری و طراحی های داخلی

۵ بازديد

افراد زیادی در طول سفرهای خود به شهرها و مناطق گردشگری ایران به اقامت در هتل‌های خاص علاقه دارند. در برخی استان‌ها و در اکثر شهرهای بزرگ، هتل‌های مطلوب سلیقه‌های مختلف وجود دارند. هتل‌هایی که یا لوکس و مجهز هستند یا ضمن داشتن خدمات و امکانات خوب، طرح و شکل سنتی دارند؛ یا به شیوه خاصی برای انواع سلیقه‌های مختلف، زیبا و جذاب بوده و از نظر معماری منحصربه‌فرد هستند. در هتل‌ها علاوه بر معماری خاص، امکانات اقامتی و رفاهی ویژه‌ای برای مسافران در نظر گرفته شده و تلاش می‌شود سفری در ‌یاد ماندنی برای آنها رقم زده شود. رقابت در عرصه گردشگری هم بر افزایش کیفیت این اقامتگاه‌ها تاثیر دارد. برای آشنایی با هتل‌ها لازم است که ابتدا مقصد را مشخص کرده و سپس با جستجو در سایت‌های معتبر و مشاهده تصاویر و امکانات رفاهی و اقامتی و سبک معماری و محیط هتل ها، بهترین آنها را طبق سلیقه خود انتخاب کنید.

تنوع سبک طراحی و معماری هتل های ایران، مطابق سلیقه‌های متفاوت

به دلیل آب و هوای چهارفصل، ایران هرساله مقصد تعداد زیادی گردشگر از داخل و خارج مرزها است. جاذبه‌های بی‌شمار طبیعی و تاریخی در شهرها و استان‌های مختلف که خیره‌کننده هستند؛ از جنگل‌های سرسبز شمال تا بنای تخت جمشید شیراز، دلیل این استقبال هستند. مسافرت‌های داخلی نیز منجر به ساختن هتل‌‌‌‌‌‌‌های متنوعی در کشور شده‌اند. برخی از این هتل‌ها به دلیل طراحی، معماری، امکانات، چشم‌انداز و خدمات خاصی که ارائه می‌کنند دارای شهرت بیش‌تری هستند. بعضی در سبک و انواع مدرن هستند و بعضی دیگر سبک‌های تلفیقی دارند. بعضی هتل‌ها طراحی دکوراسیون اداری و مبلمان اداری چشم‌گیری نیز دارند. در ادامه به برخی از بهترین هتل‌های ایران براساس دیدگاه عموم و نظرسنجی‌ها، که از نظر ظاهر و سبک معماری و هم از نظر امکانات و خدمات کافی، در بین مسافران محبوبیت بیشتری دارند؛ اشاره کرده و آنها را به‌صورت اجمالی معرفی خواهیم کرد. ابتدا به پایتخت کشور و بعد استان های شمالی که پرمخاطب‌ترین ها هستند می‌پردازیم. 

معرفی بهترین هتل های تهران از نظر امکانات و سبک طراحی

تهران به‌عنوان پایتخت کشور، جمعیت زیادی را در خود جای داده و همواره مقصد سفر تعداد زیای مسافر داخلی و خارجی است. انتظار وجود هتل‌‌های لوکس، مدرن و زیبا در تهران، با سبک‌های مختلف، بیش‌تر از سایر شهرها است و یافتن هتل هایی مطابق ذائقه مسافرین، کار سختی نیست. در ادامه چند هتل از بهترین‌های تهران را معرفی می‌کنیم.

·         هتل اسپیناس پالاس تهران در بخش مرتفع سعادت آباد

این هتل بزرگ‌ترین و شیک‌ترین هتل تهران به شمار می‌رود؛ که سال 1394 افتتاح شده است. دلیل شهرت این هتل، سبک معماری مدرن و طراحی بی‌نظیر و چشم‌انداز زیبای آن با توجه به قرار گرفتن در ارتفاع است. این هتل، ساختمانی 20 طبقه با 400 اتاق و سوئیت همراه خدمات رفاهی متعدد و به‌روز است. در طراحی آن از سبک معماری اصیل ایرانی الهام گرفته شده و در لابی آن همیشه موسیقی زنده پخش می‌شود. برخی امکانات آن، باشگاه‌های متنوع ورزشی، مرکز خرید، امکانات استخر و ماساژ و رستوران‌هایی با تنوع غذایی و خاص ملیت‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف هستند. رستوران‌ تایلندی، فرانسوی، مدیترانه‌ای و رستوران ایرانی، برای سلیقه‌های متفاوت می‌توانند مجذوب کننده باشند.

·         هتل پارسیان آزادی، هایت سابق، در محدوده پارک‌وی ولنجک

اگر بخواهیم هتل‌های خوب قدیمی و معروف تهران را نام ببریم. هتل آزادی قطعا یکی از این مکان‌ها است. این هتل که قبلا هتل هایت نام داشت؛ با وجود گذشت زمان زیادی از احداثش، همچنان به عنوان یکی از لوکس‌ترین و بهترین هتل‌های تهران شناخته می‌شود. هتل آزادی ساختمانی 26 طبقه با 475 اتاق و سوئیت با چشم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی بی‌نظیر رو به‌ کوه‌های منطقه ولنجک و نزدیک به درکه در تهران است. از سوی دیگر اولین هتلی است که عنوان معماری دوست‌دار طبیعت گرفته است. به دلیل سیستم یکپارچه صرفه‌جویی در مصرف انرژی؛ به هتل سبز نیز شهرت دارد. بعضی بخش‌های متعلق به کارمندان، به جز پذیرش و صندوق، با جداکننده‌های فضا مشابه پارتیشن اداری، از محل نشستن مهمانان هتل در کافی شاپ مجزا هستند. این ساختمان زیرنظر معماران و کارشناسان حرفه‌ای چینی، ایتالیایی و سوئیسی ساخته شده است؛ و یکی از بهترین هتل‌ها از نظر طراحی و سبک معماری است. امکانات رفاهی آن شامل رستوران‌های لوکس، مرکز تجاری، سالن‌های ورزشی و سالن تشریفات و چند منظوره هستند.

بعضی هتل‌های معروف دیگر در تهران که می‌توان هم از نظر سبک خاص معماری و هم از نظر طراحی داخلی زیبا و امکانات خاص از آنها نام برد؛ هتل لاله تهران، هتل نووتل تهران، هتل اسپیناس بلوار کشاورز و هتل استقلال یا همان هتل هیلتون سابق هستند.

معرفی بهترین هتل‌های شمال ایران، از نظر امکانات و سبک طراحی

شمال ایران به دلیل طبیعت زیبا و آب و هوای عالی، به پر رفت و آمد ترین نقطه ایران تبدیل شده است؛ و سالانه میلیون‌ها نفر در ایام تعطیلات و مناسبت‌های مختلف به آنجا سفر می‌کنند. برای آشنایی با بهترین هتل‌‌های شمال ایران، در ادامه این مطلب به معرفی چند مورد از آنها می‌پردازیم:

·         هتل بام سبز، در فضای کوهستانی شهر رامسر و استان مازندران

هتل بام سبز از بهترین هتل‌های شمال و ایران است؛ که رفت و آمد به آن با تله‌کابین انجام می‌شود. این هتل در 700 کیلومتری سطح دریا و در فضای کوهستانی قرار دارد و سال 1389 افتتاح شده است. ساختمانی 6 طبقه با منظره‌‌‌‌‌‌‌ جنگل و کوه دارد که در دو طبقه بالایی آن علاوه بر جنگل، منظره دریای خزر را نیز خواهید داشت. این هتل، یکی از گران‌ترین هتل‌های شمال است. امکانات و سرگرمی‌های متنوعی مثل سالن ورزشی، رستوران، کافی شاپ، باشگاه بیلیارد و تنیس روی میز دارد و یک دهکده جنگلی با 32 کلبه کوچک و بزرگ نیز بخشی از این هتل است. معماری آن سبک کلاسیک است و طراحی داخلی آن هم قدیمی و نوستالژیک است. رنگ‌های شاد و متنوع کلبه‌های چوبی لابه‌لای شاخ و برگ درختان و ترکیب این منظره با مه جنگلی، زیبایی آن را چند برابر کرده است.

·         هتل قو الماس خاورمیانه، در شهر تنکابن و استان مازندران

هتل قو که به عنوان یکی از بهترین هتل‌‌های شمال و ایران شناخته می‌شود. بزرگ‌ترین پروژه توریستی، شامل مجموعه تفریحی، تجاری، مسکونی و اقامتی شمال کشور بوده و سال 88 افتتاح شده است. با مساحتی حدود 43 هزار متر مربع، ساختمانی 35 طبقه با 337 اتاق دارد. علاوه بر این 14 رویال سوئیت استثنایی با خدمات رفاهی کامل نیز دارد. از امکانات و خدمات این هتل، پارکینگ اختصاصی، رستوران، لابی، استخر، اتاق ورزش، زمین تنیس، فضای سبز، باشگاه بیلیارد، فروشگاه، پارک آبی، شهربازی و کتابخانه هستند.

معرفی بهترین هتل‌های سایر شهرهای ایران

·         هتل ترنج کیش، هتلی خاص در جزیره

جزیره کیش با جاذبه‌های طبیعی و تفریحی خود، محبوب‌ترین مقصد گردشگری ایران است. هتل‌های مدرن و زیبا از نظر معماری و طراحی داخلی آنها در این جزیره وجود دارند، زیبایی هتل ترنج کیش، در این میان شهرت دارد. هتلی ساحلی و منحصربه‌فرد که امکانات اقامتی آن با سایرین متفاوت است. هتل ترنج به‌عنوان اولین هتل دریایی ایران شناخته می‌شود. کف واحدهای اقامتی، شیشه‌ای است؛ و در اتاق و سوئیت استراحت خود، حرکت ماهی‌ها را می‌توانید زیرپای خود از این کف شیشه‌ای ببینید. این هتل، کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی دارد. معماری آن هم مشهور است. واحدهای اقامتی آن در کنار هم، با طرح بته جقه یعنی طراحی اصیل ایرانی دیده می‌شوند. امکانات تفریحی و رفاهی این مکان، شامل کافه، گلف، رستوران تاج، رستوران خورشید، عکاسی، خودروهای اجاره‌ای مدرن، اتاق بازی پیشرفته و کانتر گردشگری و... هستند.

·         هتل عباسی اصفهان؛ از بهترین هتل‌های ایران از نظر معماری و طراحی

هتل عباسی اصفهان، قدمتی 300 ساله دارد. اگر قصد اقامت در اصفهان و در عین حال بهترین مکان از نظر معماری دارید؛ بی‌شک باید هتل عباسی را انتخاب کنید. این هتل به عنوان زیباترین هتل بین‌المللی در ایران و خاورمیانه شناخته می‌شود؛ و مقصد گردشگران خارجی زیادی در سفر به ایران است. هتل عباسی با قدمت، معماری زیبا و طراحی شگفت‌انگیزی که دارد؛ باعث شده در میان تاریخ‌دوستان و توریست‌ها بسیار پرطرفدار شود. سبک معماری و طراحی داخلی هتل عباسی، مربوط به دوران صفوی و قاجار است. گرچه این هتل بسیار قدیمی است اما امکانات آن کاملا به‌روز شده و در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. این امکانات رفاهی شامل رستوران‌های سنتی و مجلل، سفره‌خانه‌ سنتی، کافی‌شاپ‌ مدرن، 11 تالار بزرگ و مجهز، مجموعه ورزشی، استخر، سونا، جکوزی و... هستند.

به‌طور کلی در اکثر شهرهای گردشگری ایران، هتل‌هایی زیبا وجود دارند که امکان تجربه اقامتی منحصربه‌فردی را فراهم می‌کنند. افراد زیادی در طول سفر خود، به‌دنبال اقامت در هتل‌هایی هستند که از نظر معماری و طراحی داخلی ویژه باشند. حتی سنتی‌ترین و قدیمی‌ترین هتل‌ها هم، خدمات رفاهی به‌روز ارائه می‌دهند. در سال‌های اخیر، باتوجه به اهمیت یافتن بیشتر طراحی داخلی برای کارکنان و مراجعه کنندگان به بخش‌های اداری، قسمت‌های امور دفتری این اماکن را هم دیزاین شده مشاهده می‌کنیم. پارتیشن شیشه ای که خصوصا نوع رنگی آن جلوه خاصی به فضای ورودی هتل و لابی می‌دهد از جمله این طراحی‌های جدید است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.