تاثیر بر کارایی کارکنان
براساس تحقیقات، طراحی داخلی و فضای حاکم بر یک شرکت، پنجمین عامل رضایت شغلی است. پس با جرات میتوان گفت به کمک طراحی داخلی، شما میتوانید محیط کاری ایجاد کنید که کیفیت، کمیت و سبک کار را بهبود ببخشد. مثلا یک فضای کار خوب و اصولی میتواند میزان غیبت و مرخصیهای کارکنان را به شکل قابل توجهی کاهش دهد چرا که کارکنان، دفتر کار خود را مثل خانهشان دوست دارند و در آن راحت هستند.
طی نظرسنجیهایی که از کارکنان کسبوکارهای مختلف در انگلیس انجام شده است، ۹۶ درصد از کارمندها عقیده دارند که طراحی مناسب فضای کار باعث بهبود عملکرد کلی افراد میشود و کمک میکند که یک کسب و کار توان بیشتری برای رقابت داشته باشد.
براساس نتایج این نظرسنجیها، ۴۴ درصد از شرکتکنندهها اعتقاد داشتند که در صورت برطرف شدن مشکلات مربوط به طراحی داخلی، عملکرد آنها بیش از ۵۰ درصد بهبود پیدا خواهد کرد. از بین این شرکتکنندهها فقط ۴ درصد اعتقاد داشتند که طراحی داخلی شرکت هیچ تاثیری روی عملکرد آنها ندارد که نشاندهنده اهمیت طراحی دکوراسیون اداری روی عملکرد کلی کسبوکار است
تاثیر بر روی رضایتمندی مشتریان
از طرفی هر کسب و کاری به ارتباط صمیمانه با مشتری نیاز دارد. بخش زیادی از این ارتباط را میتوان با طراحی داخلی باکیفیت و اصولی برقرار کرد. در واقع طراحی دفتر کار به صورت مستقیم روی اعتماد مشتری تاثیر دارد.
همانطور که گفته شد، مشتری قبل از اینکه بتواند با شما ارتباط برقرار کند، طراحی داخلی دفتر کار شما را میبیند. حال تصور کنید که وارد یک دفتر شلوغ با طراحی نامنظم شدهاید. اولین تصویری که از این کسب و کار در ذهن شما شکل میگیرد بینظمی آن است و نمیتوانید به راحتی به آن اعتماد کنید.
اهمیت طراحی برای دفاتر کار کوچک
یکی از روشهای کاهش آشفتگی بصری و ایجاد ذهنیت منفی در نزد مخاطبان به خصوص در دفاتر اداری کوچک، کاهش تعداد لوازم و اثاثیه موجود در دفتر کار است. در این صورت، شما اصول مینیمالیسم را در طراحی دفتر خود بهکار گرفتهاید. برای آشنایی کامل با اصول مینمالیسم در فضای کار، مقاله دکوراسیون مینیمال دفتر اداری را مطالعه کنید.
اهمیت مبلمان اداری در طراحی دکوراسیون اداری
انتخاب مبلمان اداری مناسب برای هر فضایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مبلمان باعث افزایش کاربری فضای شما خواهد شد و میتواند تعیینکننده نقش فضاهای مختلف باشد.
برای مثال استفاده از میز و صندلی کارمندی در یک اتاق باعث میشود که اتاق موردنظر برای کارمندها در نظر گرفته شود در صورتی که اگر در همان اتاق از میز و صندلی اداری کنفرانس استفاده شود، کاربری اتاق موردنظر به اتاق جلسات تغییر پیدا میکند.
- مبلمان اداری علاوه بر اینکه در سبک دکوراسیون اداری محل کار نقش زیادی دارد، مستقیما روی سلامت جسمی و روانی کارکنان نیز تاثیرگذار است. در واقع مبلمان اداری، اول تامینکننده سلامت جسمی کارکنان در حین فعالیت روزانه و سپس عامل آسایش روانی آنها در محل کار است. بنابراین انتخاب صحیح مبلمان اداری، تاثیر مستقیمی بر روی سلامتی کارکنان دارد.
- مبلمان اداری اصلیترین لوازم و اثاثیه عمومی موجود در هر موسسه، اداره یا سازمانی است و نقش بسیار مهمی در زیبایی و جذابیت محیط کار دارد. مبلمان اداری اگر بهدرستی انتخاب شود، باعث ایجاد فضایی امن و آرامشبخش شده و احساس راحتی را به کارکنان منتقل میکند.
- مبلمان اداری، بخش قابل توجهی از طراحی داخلی اداری را تشکیل میدهد و بنابراین، انتخاب درست آن باعث میشود تا دفتر کار شما زیباتر و جادارتر به نظر برسد.
- ۰ ۰
- ۰ نظر