سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

آيا پنجره upvc جايگزين پنجره‌هاي چوبي مي‌شود؟

دكوراسيون اداري، پارتيشن اداري، منزل، آشپزخانه و ...

آيا پنجره upvc جايگزين پنجره‌هاي چوبي مي‌شود؟

۲۹ بازديد

در خانه‌هاي قديمي بيشتر پنجره‌ها و درها را از چوب مي‌ساختند. اين كار تا حدود 50 سال پيش رواج داشت.
در اين مقاله از سايت ايران يو پي وي سي، ما به دنبال آن هستيم كه مراحل جايگزيني پنجره چوبي را با پنجره upvc براي شما بيان كنيم. در پايان اين مقاله شما به بيشتر جوانب اين كار مسلط مي‌شويد و به راحتي مي‌توانيد براي حفظ يا تعويض پنجره‌هاي چوبيتان با پنجره upvc تصميم بگيريد.
اين واقعيتي است كه در خانه‌اي كه با پنجره‌هاي چوبي ساخته شده باشد يك خانه بسيار قديمي است. حتي امكان دارد خانه شما ارزش باستاني داشته باشد كه در اين حالت بايد كاملا وارد موضوع مرمت بناهاي تاريخي شويد.
اما از اين دسته خانه‌هاي با ارزش تاريخي كه بگذريم، بايد به خانه‌هايي برسيم كه عملا قديمي ساز هستند و بين 50 تا 70 سال سن دارند. در اين دسته از خانه‌ها هم از درب و پنجره چوبي استفاده شده است. اين دسته از خانه نيازمند استفاده از درب و پنجره upvc هستند. اما اين دسته از خانه‌ها چرا پنجره upvc نياز دارند.

پنجره upvc جايگزين پنجره‌هاي چوبي

دلايل ضرورت تعويض درب و پنجره چوبي با درب و پنجره upvc

چوب يك ماده زيست تخريب پذير است. كپك مي‌زند، مي‌پوسد و مي‌شكند. همين طور موريانه يكي از موجوداتي است كه قاتل پنجره‌هاي چوبي است. موجودي كه به راحتي تمام پنجره‌هاي شما را مي‌خورد و وقتي در پنجره‌هاي شما، كه از جنس چوب ساخته شده‌اند لانه گزينه كند، به سراغ تمام چيز‌هاي سلولزي خانه مانند لباس‌ها و فرش‌ها و ديگر وسايل ‌هم مي‌آيد.
اگر تا به حال به اين فكر مي‌كرديد كه پنجره‌هاي شما چيز‌هاي قديمي است كه مانند ديگر اجراي خانه بايد آن را نگه داريد، بايد بگويم سخت در اشتباهيد. پنجره‌ خانه شما به راحتي قابل تعويض با پنجره‌ upvc است.
استفاده از يك پنجره upvc به راحتي روي پنجره شما كار مي‌شود. اين در حال است كه حتي اگر پنجره‌هاي شما را موريانه خورده باشد باز هم مي‌توانيد به راحتي هرچه تمام از پنجره هاي upvc استفاده كنيد. پنجره upvc يكي از بهترين متريال‌ها براي جايگزين كردن پنجره چوبي است.
اما چگونه مي‌توان پنجره چوبي را با پنجره پي وي سي جايگزين كرد.

نحوه تعويض پنجره چوبي با پنجره upvc

شما ابتدا بايد اندازه‌ها و ابعاد دقيق پنجره خود را با كارشناسان ما در ميان بگذاريد. پيش فاكتوري پنجره upvc براي شما صادر مي‌شود و شما با قيمت و زمان كار آشنا مي‌شويد. پس از اين مرحله و موافقت شما با قيمت پيشنهادي، كارشناس نصب ايران يو پي وي سي براي بازديد پنجره خانه شما مراجعه مي‌كند. اندازه‌گيري كارشناسان ما و نياز‌هاي عنوان شده از سوي آنها است كه ملاك احتساب قيمت پنجره upvc است. سختي كار و همين طور افت ساختمان و حتي خطر‌هاي احتمالي موضوعاتي است كه در نگاه كارشناس ايران يو پي وي سي ديده مي‌شود. اين نگاه كارشناسي به شما مي‌گويد كه كار شما تا چه حد دشوار است و براي نصب پنجره‌هاي جديد تا چه حد بايد تخريب به وجود آيد. اين موارد را به هيچ عنوان از كارشناسان ما مخفي نكنيد. اين واقعيتي است كه پنجره‌هايي كه موريانه به آنها حمله كرده است بايد كاملا از ناحيه شاخ پنجره از ديوار خارج شوند. در اين حالت اندكي تخريب بيشتر از مواردي است كه بدون تخريب ما به نصب پنجره مي‌پردازيم. اما بهترين پنجره upvc كه از اين راه گذر در خانه شما جا خوش مي‌كند در بالاترين كيفيت نصب به سر مي‌برد. از اين رو به هيچ عنوان در اين بخش از كار مضايقه نكنيد.
گاهي با استفاده از انواع دريل‌ها مي‌توان ناحيه شاخ پنجره قديمي را در ديوار تراشيد و چوب پنجره‌هاي چوبي را از ديوار تخليه كرد. اين روش در زماني صورت مي‌گيرد كه چوب موريانه خورده نيست اما شكستگي و پوسيدگي‌هايي با منشأ ديگر در آن رسوخ كرده است.
اما همه روش‌هاي تخريبي براي زماني است كه پنجره شما دچار آسيب‌هاي جدي است، حال آن كه در 70% موارد كلاف پنجره‌هاي چوبي هم مانند پنجره‌هاي فلزي توان و تاب تحمل قرار گرفتن پنجره‌هاي upvc را دارند و به راحتي مي‌توان با بريدن قسمت‌هاي باز شود و جدا كردن شيشه‌ها و آزاد كردن كلاف پنجره upvc را روي كلاف هاي چوبي كار كرد.
بيشترين توصيه ما به مالكان خانه‌هاي قديم در زمان نصب پنجره يو پي وي سي اين است كه اگر خانه دچار افت سقف و ديوار‌ها شده بود ابتدا يك كلاف فولادي براي تحمل وزن سقف كار كنند اين گونه مقاوم سازي بسيار عمده‌اي هم براي خانه شما انجام مي‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.