چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

چند اشتباه در خريد مبلمان اداري

دكوراسيون اداري، پارتيشن اداري، منزل، آشپزخانه و ...

چند اشتباه در خريد مبلمان اداري

۲۰ بازديد

ظاهر سازمان مانند زمينه كاري شما مهم است. به همين دليل شركت‌هاي براي طراحي دكوراسيون دفتر كار شما تاسيس شده‌اند تا بهترين بهره‌وري را از فضاي كاري خود داشته باشيد. در يك فضاي اداري طرح ديوارها و ميز و صندلي اداري بيشتر از هر وسيله ديگري به چشم مي‌آيد. بنابراين لازم است براي خريد مبلمان اداري و نظير آن دقت بيشتري به كار ببريم.
براي زيباسازي دكوراسيون شركت خود لازم است به همه اتاق‌ها توجه كنيد. برخي از مديران تنها به اتاق‌هاي اصلي شركت مانند اتاق خودشان و اتاق‌هاي جلسه توجه مي‌كنند. آن‌ها بايد بدانند تغيير دكوراسيون در تمامي اتاق‌هاي كارمندان مهم است. بهتر است چيدمان هر اتاق بر اساس نوع فعاليت آن‌ها انجام شود، اما يك شباهت در همه اتاق‌ها حالتي يكپارچه را در ذهن مخاطب ايجاد مي‌كند. در واقع يك مشخصه را در همه اتاق‌ها در نظر بگيريد و آن را مشخصه‌اي براي شركت خود بگذاريد. براي مثال مي‌توانيد براي خريد مبلمان اداري رنگ يا مدل آن را در همه اتاق‌ها به يك صورت انتخاب كنيد.
اما يكي از نكاتي كه ممكن است براي خريد وسايل اداري در نظر نگيريد، فضاي مجموعه است. شما قبل از خريد هر وسيله‌اي بايد فضاي قرارگيري آن را مشخص كنيد. در صورتي كه فضاي مد نظر شما فضاي محدودي باشد، باعث مي‌شود براي چيدمان دچار مشكل شويد. همچنين ظاهر زيبايي در نهايت ايجاد نخواهيد كرد.

چند اشتباه در خريد مبلمان اداري

پيش از خريد تمامي جوانب را بسنجيد. اما موضوعي كه بسيار مهم است، توجه به ارگونوميك بودن صندلي و ميز اداري است. شما بايد راحتي كارمندان خود را در نظر بگيريد و با توجه به شرايط قد و وزن آنان انتخاب خوبي داشته باشيد. اما در حالت كلي مبلمان‌هايي هستند كه با ابعاد استاندارد توليد شده‌اند. اما بهتر است خريد خود را به صورت حضوري و با تست كردن انجام دهيد. ممكن است مبلمان اداري داراي ويژگي‌هايي باشند كه در تبليغات به خوبي نمايان نشده، بنابراين شما دليل گران قيمت بودن را ندانيد، در صورتي كه آن ويژگي‌ها براي شما چندان ضرورتي ندارد.

كيفيت را فداي قيمت ارزان نكنيد

گاهي ارزش كالايي را در برابر قيمتش مي‌سنجيم. البته كار اشتباهي نيست. اما نبايد اين كار هميشگي باشد. براي يك خريد خوب بايد تمامي ويژگي‎هاي آن را در نظر بگيريم و بسنجيم و سپس براي خريد اقدام كنيم.
ضرب المثل هر چقدر پول دهي آش ميخوري را حتما شنيده‌ايد. البته در بازار متنوع امروز برخي از سودجويان با اين ضرب المثل شما را گمراه مي‌كنند. اما اين دليل نمي‌شود كه اين مثل را مقصر بدانيم. در بازار صحيح چنين موضوعي مطرح است. قاعدتا بايد اين گونه باشد كه جنس با كيفيت گران‌تر هم باشد. اما براي سنجيدن كيفيت آن بايد به نكاتي توجه كنيد. براي مثال از مراكز معتبري خريد وسايل اداري خود را انجام دهيد و از آن‌ها برگه ضمانت كالا دريافت كنيد.
مبلماني كه براي خريد در نظر مي‌گيريد همه روزه مورد استفاده كاركنان قرار مي‌گيرد. بنابراين اگر به دليل قيمت كم يك مبلمان بي كيفيت خريداري كنيد، خيلي زود بايد به فكر خريد بعدي مبلمان باشيد. اما در صورتي كه از همان ابتدا بهترين انتخاب را داشته باشيد، خيالتان از اين بابت راحت مي‌شود كه تا مدت‌ها لازم نيست هزينه مجددي براي خريد بپردازيد.

خريد بدون توجه به نياز كارمندان

زماني كه تصميم به خريد مبلمان اداري مي‌گيريد در واقع بايد محتمل هزينه‌هاي جديدي شويد. اما بايد بدانيد هدفتان از اين كار چيست؟ آيا تنها هدف شما تغيير دكوراسيون است يا از نيازهاي كارمندان هم باخبريد؟
زماني كه قبل از خريد نيازهاي كارمندان را بسنجيد يك خريد آگاهانه انجام مي‌دهيد و باعث رضايت آن‌ها مي‌شويد. اين احساس رضايت باعث مي‌شود كه بهره‌وري كارمندان شما بيشتر شود در نتيجه به هدف سازماني خود نزديك‌تر شويد.
البته با صحبت كردن با كارمندانتان ممكن است متوجه متفاوت بودن نيازهاي آنان باشيد. شما در نهايت بايد كالايي را انتخاب كنيد كه براي دفتر كاري شما مناسب باشد و استانداردهاي لازم را براي كاركنان در نظر بگيرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.