پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

راه‌هايي براي بزرگ نشان دادن اتاق كار كوچك

دكوراسيون اداري، پارتيشن اداري، منزل، آشپزخانه و ...

راه‌هايي براي بزرگ نشان دادن اتاق كار كوچك

۲۱ بازديد

راه‌كارهاي زيادي وجود دارد براي اين كه اتاق كار كوچك را به دفترهاي بزرگ‌تر تبديل كنيم. براي مثال در خيلي از مواقع ديوارهاي مياني برداشته مي‌شود. با اين كار در صورتي كه در يك سمت از فضا داراي پنجره باشد، نوردهي به همه جاي فضا مي‌رسد و ناخداگاه فضا را بزرگتر نشان مي‌دهد. بنابراين نور هم به تنهايي در اين امر دخيل است.
براي بزرگ نشان دادن فضا بايد وسايل ريز و كوچك را حذف كنيد. مرتب كردن اين وسايل خود زمان‌بر هم هست. همچنين به هم ريختگي وسايل، مي‌تواند فضاي شما را كوچك‌تر نشان دهد. به همين منظور هميشه سعي بر اين داشته باشيد كه وسايل را مرتب در جاي خود قرار دهيد. از وسايل و مبلمان اداري جمع و جور استفاده كنيد. براي دفاتر كوچكي كه اتاق‌ها با ديوارهاي كاذب يا آجري پوشيده شده‌اند، مي‌توانيد با حذف ديوارها، از پارتيشن اداري استفاده كنيد. همچنين براي بزرگ‌تر نشان دادن فضا مي‌توانيد سقف را بلندتر نشان دهيد. براي اين كار مي‌توانيد لوسترهاي بزرگ و بلند را حذف كنيد. براي اتاق‌هاي كوچك بهتر است از چراغ‌هاي سقفي كه مانند پنل هستند را نصب كنيد. يك قانون در طراحي دكوراسيون وجود دارد كه به آن قانون تك رنگي مي‌گويند. يكي از ترفندهاي بزرگ نشان دادن اتاق كار كوچك اين است كه براي رنگ ديوارها و سقف و حتي كفپوش از يك رنگ استفاده كنيد. بهتر است رنگ وسايل هم از خانواده همين رنگ باشد. حتما وارد اتاق سفيد رنگي شده‌ايد كه با وجود كوچك بودن آن، متراژ دقيق آن را به درستي حدس نزده‌ايد. نور كافي و رنگ سفيد به فضا كمك كرده است تا متراژ آن اتاق بيشتر از آن چه كه در واقعيت نشان مي‌دهد باشد.

راه هايي براي بزرگ نشان دادن اتاق كار

با آينه‌ها همراه شويد

آينه‌ها به كمك شما مي‌آيند. به خصوص براي فضاهاي كوچك. آينه‌ها تصوير مقابل خود را منعكس مي‌كنند و مي‌توانند متراژ فضا را بيشتر از آن‌چيزي كه هست نشان دهد. اگر بودجه اين كار را داشته باشيد مي‌توانيد در دو سمت ديوارهاي اتاق، آينه‌هاي بزرگ نصب كنيد. با اين كار به فضا عمق مي‌دهيد. همچنين اگر دور تا دور اتاق مورد نظر را آينه كاري كنيد، يك جذابيت هندسي ويژه انتخاب مي‌كنيد كه عمق زيادي خواهد داشت.
براي اين كار مي‌توانيد سليقه به خرج دهيد. از آينه با قاب‌هاي به خصوص استفاده كنيد كه طرح قاب آن يك ارتباط با باقي وسايل شما برقرار كند. يكي از كارهاي ديگري كه مي‌توانيد انجام دهيد اين است كه در يك سمت اتاق، كمد سراسري قرار دهيد كه روي درب آن آينه نصب شده باشد. همچنين بهتر است رنگ كمد از رنگ‌هاي روشن باشد. هر چند ترجيح مي‌دهيم از رنگ سفيد استفاده كنيد. با اين كار متراژ اتاق كار كوچك شما دو برابر نشان داده مي‌شود.

زواياي وسايل را در اتاق كار كوچك بسنجيد

زاويه‌هاي ديوارها، سقف و حتي وسايل مي‌تواند بر بزرگ نشان دادن اتاق كار كوچك نقش مهمي داشته باشد. خط هاي عمودي مي‌تواند اين حس را به شما القا كند كه شما وارد اتاقي با سقف بلندي شده‌ايد. همچنين وجود خطوط افقي در ديوارهاي اتاق باعث مي‌شود اتاق را عريض‌تر نشان دهد. اما اين كه از كدام خطوط در اتاق استفاده كنيد بستگي به چيدمان و نوع وسايل شما و حتي قرارگيري پنجره هم دارد.
لازم نيست كه براي اين كار در دردسر و هزينه‌هاي زيادي بيفتيد، با كاغذهاي ديواري مي‌توانيد ديوارهاي اتاق كار كوچك را هم مزين كنيد و هم نقشي براي بزرگ‌تر نشان دادن اتاق داشته باشيد.
البته براي بهتر نشان دادن اين خطوط عمودي يا افقي مي‌توانيد از نورها هم كمك بگيريد. براي مثال مي‌توانيد چراغ‌هاي كوچكي را در راستاي خطوط قرار دهيد تا خطوط را با نورپردازي بيشتر نشان دهيد. اتاقي را در نظر بگيريد كه كاغذ ديواري‌هايي با خطوط عمودي روي ديوار آن نصب شده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.